Kortárs magyar divat: Molnár Nini
Magyarországon egyre több tehetséges designer tűnik fel napjainkban, akik nemzetközi szinten is helytállnak kreációikkal. Hazánkban is egyre színvonalasabb eseményeken szerepelhetnek, mutathatják be megvalósított terveiket. Molnár Nini a kortárs magyar divat meghatározó alakja.
Molnár Nini 2015 októberében indította útnak saját márkáját. Kezdetektől fogva az volt a filozófiája, hogy szezononként egy különleges statement kiegészítővel rukkoljon elő. Az első szezonban jelent meg a Pombag, ami mongóliai bárányszőrből készülő nagy pom pom táska. Ez a modell gyorsan belopta magát a lányok szívébe, és az első pillanattól népszerűvé tette tervezőjét is.
„Személyes célom, hogy a vásárlóimnak magabiztosságot adjak a kiegészítőimmel. Ezért a mottóm: Ne felejtsd el, hogy a magabiztosságod a legjobb kiegészítőd. De a mi kiegészítőink segítenek is ebben!"
Milyen tanulmányokat folytattál?
Londonban jártam egyetemre, alapképzésen Business Management-et, mester képzésen International Marketinget tanultam. Divat iskolába sosem jártam, azt autodidakta módon sajátítottam el, valamint úgy gondolom, hogy a Londonban való tartózkodásom, illetve modellkarrierem során szívtam magamba.
Mikor döntötted el, hogy a tervezéssel szeretnél foglalkozni? Álmod volt, vagy egy hirtelen ötlet vezérelt? Honnan jött ez a szerelem?
A divat mindig is érdekelt, de sosem hittem volna, hogy az életem részévé válik. Már csak azért sem, mert klisének gondoltam, hiszen a legtöbb lány ebben a szakmában szeretne elhelyezkedni. Miután befejeztem az egyetemet, mégis csak a divathoz vonzódtam, bár nem volt konkrét tervem ezzel kapcsolatban. Marketing szakterületen helyezkedtem el, és egy londoni luxus szálloda marketing asszisztenseként töltöttem napjaimat. Itt azonban hamar rájöttem, hogy valójában vállalkozó szellemű vagyok. A divat iránti szeretetemet hamar összekötöttem ezzel, és elkezdtem saját márkámat építeni munkám mellett.
Saját márkát létrehozni nem könnyű feladat. Volt segítséged? Hogyan indultál, mi az, amire a legbüszkébb vagy?
Kis lépésekkel indultam el, nem akartam sok pénzt beleölni a bizonytalanba. Ezért is nyitottam egyetlen modellel, amelynek kivitelezéséhez sokkal kevesebb tőkére volt szükség, mintha egy egész kollekcióval rukkoltam volna elő. Konkrét segítségem nem volt, barátaimat és családomat leszámítva, akiknek mindig kikértem a véleményét. Számomra az első siker az első táska eladása volt, amely rögtön az első kép feltöltése után megtörtént, ezen kívül nap mint nap sikernek élem meg, ha a vásárlóim boldog szavait olvashatom. Igazán nagy szakmai siker, hogy én kaptam a Kreáció 2016 különdíját, illetve idén márciusban az év kiegészítőtervezője lettem a Glamour Women of the Year 2017 választáson. Nagyon jó érzés ilyen rövid időn belül ezeket az óriási elismeréseket magaménak tudni. Az is nagy büszkeséggel tölt el, hogy nem csak Magyarországon, hanem Angliában is, illetve a világ számos pontján vannak vásárlóim.
Kik vagy mik inspirálnak? Milyen stílusban alkotsz?
Én is – mint minden tervező – követem a trendeket, megpróbálom őket felülmúlni, és egy nem mindennapi, különleges táskával előrukkolni. Ezen kívül sokat utazok, és az utazásiam során kultúrák, építészeti stílusok és motívumok inspirálnak.
Az alkotásban egyedül veszel részt, vagy mások is a segítségedre vannak?
A Pombag után nagyon nagy volt rajtam a nyomás, hogy egy hasonlóan különleges és egyedi táskát alkossak. Szerencsére nem okoztam csalódást a vásárlóimnak a második kollekciómmal sem. Kikértem pár designer véleményét, hogy segítsenek a tervezésben, de valahogy sosem éreztem magaménak ezeket az ötleteket, ezért kizárólag én veszek részt a tervezésben. A megvalósításban egy profi csapat könnyíti a munkámat.
„Védjegyeim a különleges anyagok, ezen kívűl a csillag motívum sokszor visszaköszön táskáimon.”
Kiknek készülnek a táskáid? Milyen szerinted a célközönséged, akik viselni is tudják a munkáidat?
Én azoknak a nőknek, lányoknak tervezek, akiknek fontos a minőség, és emellett szeretnek kitünni egy-egy különleges darabbal. De igazából senkit sem zárnék ki a körből. Legnagyobb rajongóim egyike például kedves barátom Németországban élő nagymamája, aki egyszerűen imádja a Pombaget. A táskáim időtállóak és luxusminőségben készülnek, ehhez pedig a próbálom tartani a megfizethető árkategóriát. Gyakorlatilag bárki beleszerethet egy-egy különleges darabba.
Mik a jövőbeli terveid?
Üzleti céljaim közé tartozik, hogy tovább terjeszkedjünk a Nini Molnar Bags-el. Szeretnék minnél több embert elérni a világháló segítségével, mert ez a jövő kulcsa, a segítségével bárhová eljuthatunk, akár Ausztráliába, vagy a világ másik oldalára is. Nem titok, az egyik álmom az, hogy a táskáim egy napon neves nemzetközi árukázak polcaira kerüljenek.