Algarve

Régóta szerettünk volna ellátogatni Portugáliába, azon belül az ország déli részében található Algarve tartományba. Nagyon sokat hallottunk a finom és tiszta ételeikről, fenséges boraikról és mesébe illő, barlangon át megközelíthető tengerpartjaikról. Sokan lehetnek még hasonló véleménnyel, ugyanis az utóbbi években nagyon megnőtt Algarve turizmusa: nyáron hatalmas és bizony kényelmetlenül nagy tömeg gyűlik össze. Ezért úgy döntöttünk, hogy inkább októberben látogatunk el, hiszen az időjárás a kora őszi hónapokban még mindig csodás, csapadékmentes és napsütéses.

Pontosan október elsején érkeztünk meg Faro repterére. Érdemes autót bérelni, nagyban megkönnyíti a közlekedést, ugyanis a tömegközlekedés nem igazán megoldott. Mi már a reptéren beszereztünk egy bérelt autót, és egyenesen a szállodába mentünk. Rengeteg szállást találtunk, és lett pár kedvencem, de az abszolút nyerő a Tivoli Carvoeiro Algarve Resort. A lehető legjobb szobát kaptuk, teljes óceáni kilátással a hálószobából. A szállodának külön privát, homokos tengerpartja is van. Az tény, hogy felér egy edzéssel eljutni oda, ugyanis egy elég hosszú és kanyargós lépcső vezet le. Arról nem beszélve, hogy ez a part csak apály idején közelíthető meg, mert dagály idején az egész homokos part eltűnik. Persze mindenképp megéri ezt a kis túrát, mert csodálatos látni, hogy a természet milyen homokkő oszlopokat és barlangokat formált az évek során.

A sparészleg gyönyörű, és igazi élményben volt részünk. Minden termékük, az olajoktól kezdve a krémekig Portugáliában készülő natúr termékek. A masszázsunk előtt még házi készítésű gyógyteákat is kaptunk! A szállodai dolgozók végig gondoskodtak arról, hogy felejthetetlenné tegyék az ottlétünket, és hogy ne unatkozzunk, különböző aktív programokat biztosítottak. Volt lehetőség biciklizésre, búvárkodásra és golfozásra, mivel a térség híres a nagyszerű golfpályáiról. A mozgás szerelmesei részt vehetnek privát és csoportos jógaórán – természetesen kint, a tengerpartot csodálva. A fitnesscenterük hihetetlenül felszerelt és modern. Személyi edzőt is kérhetünk, aki egyénre szabottan készít külön edzéstervet. A szállástól körülbelül 5 percnyi autóútra található a híres Benagil homokos tengerpart. A partot többféleképpen meg lehet közelíteni: sok csoportos hajóutat szerveznek erre a részre, és általában ez a megoldás a legkedveltebb. Lehetőség van arra is, hogy a szabadstrandról bérelt jetskivel vagy kajakkal jussunk el a barlanghoz, de ehhez elengedhetetlen az úszni tudás. A legbátrabbak pedig úszva tehetik meg az egész távot a barlangig, ami körülbelül 8-10 perces intenzív úszást jelent, és meglepően sokan választják ezt az opciót. Számunkra a legszimpatikusabb a privát kis halászhajós megoldás lett volna, de a mi utunkat sajnos a szél okozta tomboló hullámok miatt le kellett mondani.  Viszont azt tanácsolták, hogy mindenképp járjuk be a barlangláncot, és így is tettünk. Jó háromórás túra állt mögöttünk, mire visszaérkeztünk a parkolóba. Csodás képeket, videókat és drónfelvételeket készítettünk.

A gasztronómiát külön kiemelném: rengeteg élményben volt részünk, és mivel nagyon sok „mentes opció” is volt, eléggé egészségtudatosnak jellemezném a konyhájukat. Fokozottan figyelnek a gluténmentesen étkezőkre, akiknek külön szekció van kiállítva a svédasztalos reggelinél, és természetesen az étlapon is mindig fel van tüntetve ez a lehetőség.

Szinte minden étterem kínálatában találkoztam szardíniával, és számtalan egyéb ételüknek is alkotóelemei a frissen fogott halak és tengeri kagylók. A finom ételeket helyi borok kísérik, és nagyszerű a felszolgálás. A helyiek nagyon kedvesek és barátságosak. Személyes véleményünk alapján a kisebb helyi étkezdék azok a helyek – amelyek az interneten nem rendelkeznek több száz véleménnyel, és a helyiek is ott étkeznek –, ahol igazi kulinális élményekben lehet részesülni. A menü csak portugálul van, és a felszolgálók is alig-alig beszélik az angol nyelvet.  Arra figyeljünk, hogy a portugálok is tartják a sziesztát, miszerint 15:00–18:00 között bezárnak az éttermek és a boltok, így ha nem akarunk lemaradni az ebédről, jobban tesszük, ha még három óra előtt ellátogatunk valamelyik étterembe.