Festy in Style

Rohonczi Anita 2009-ben indította el Festy in Style néven a blogját. A divat szerelmeseként mindig is szeretett kísérletezni a különböző stílusokkal, ezért igazi úttörőként Magyarországon az elsők között hozta létre a divatblogját. Az elmúlt évek során olyan népszerűségre tett szert, mely nemzetközi szinten is elismerésre méltó, hiszen ma már a legnagyobb cégek kérik fel az együttműködésre, emellett a legnagyobb divatesemények állandó meghívott vendége is.

Magyarországon elsők között kezdtél blogot írni. Milyen céllal indultál?

A Festy in Style születése 2009-ben történt, amikor nemzetközi szinten is kezdett ismertté válni a „blog” mint jelenség. Szeretem a divatot, így arra gondoltam, miért ne mutathatnám meg másoknak is a saját stílusomat. Segítséget, útmutatást kívánok nyújtani mindazoknak, akik szeretnének az aktuális trendek szerint öltözködni, de nincs idejük vagy kedvük végignézni az üzletek kínálatát, esetleg nincs jó érzékük kiválasztani a legjobb darabokat.

Hogyan vágtál bele?

Úttörő voltam hazánkban. Akkor kezdtem divatblogolással foglalkozni, amikor még maga a szó „blogger” sem volt ismert az emberek számára. Lefektettem az alapokat, majd erre építkezve, lépésről lépésre meneteltem a nemzetközi piac felé. Hosszú évek kemény munkájának gyümölcse, hogy most már Milánóban is bérelt front-row helyem van a leghíresebb divatházak bemutatóin.

Nagy divatcégekkel dolgozol együtt. Mesélnél ezekről?

Sok szuper együttműködésre kértek már fel, ezek közül a legemlékezetesebbeket említeném. 2017-ben meghívást kaptam a Chanel Show-ra Párizsba, ami leírhatatlan élmény volt, ezenkívül 2015 óta működök együtt a Louis Vuittonnal, így limitált szériás kiegészítőket kapok fotózásra és a divatheteken történő viselésre a luxusdivatháztól. Nemrég az Omega egyik legújabb női „seamaster” karórája kampányarcának választottak, ami szintén egy mérföldkő volt a karrierem során.

Melyik együttműködésedre vagy a legbüszkébb?

A luxusmárkák egyik királynőjével – a Chanellel – való kollaborációra vagyok a legbüszkébb, amelynek keretében ott lehettem egyedüli kelet-közép-európaiként a 2017-es Prét-á-Porter divatbemutatón a Paris Fashion Weeken.

Sokat utazol, és ezekről az utakról a blogodon is beszámolsz. Milyen helyeken jártál már?

2016-ban indítottam el a blog utazós részét. A sikerek nem kis túlzással fénysebességgel jöttek. Ennek eredményeképpen csak az elmúlt évben (2017-ben) 21 úti célt sikerült meglátogatnom, ami nagy boldogsággal tölt el. Nevezetesen: Francia-Alpok, Párizs, Nizza, Milánó, Bázel, Amszterdam, Provance, Barcelona, Costa Brava, Portugália, Kuba, Cayo Coco, Velence, Burano, New York, Dél-Korea, Bécs, Grüner See, Marrakesh.

Ezek közül melyik lopta be magát leginkább a szívedbe?

Nem egyszerű egy helyet kiemelni, mindegyiknek van egyedi varázsa, ami szerethető. Mindig vannak aktuális kedvenceim, jelenleg Dél-Korea tölti be ezt a helyet. Odavagyok a keleti kultúráért, de ugyanakkor szeretem a modern nyugati pezsgést. Szöulban megvan mind a kettő egyszerre.

Legutóbb, ha jól tudom, Marokkóban jártál. Mesélnél erről?

Így van, nemrégiben Marrakeshben jártam, ahol a gyönyörű Four Season Resortban volt a szállásom. Csodálatos élmény volt. Marokkó egy igazi afrikai gyöngyszem. A régi városrész – Medina – igazi kuriózum a különleges úti célra vágyóknak. A városban minden megtalálható, amit sokan csak hírből ismernek. Piac, titkos kert (Secret Jardin), óváros. Ezenkívül a divatkedvelők is találnak látnivalót, mivel Marrakeshben található a YSL Villa, illetve az YSL Múzeum. Nem volt kérdés, hogy ellátogattam ide is. Persze természeti szépségek is akadnak bőven. Egyik nap vezetett túrán vettem részt az Atlasz hegységben, ahol meglátogattuk a berberek, az őslakosok kis hegyi falvait. Mondanom sem kell, hogy aznap este nem volt gondom az elalvással.

Mi az egyetlen dolog, amit kiemelnél, ami a legjobban tetszett Marokkóban?

Ha egy dolgot kell kiemelnem, akkor az óvárosi piacot mondanám. Szavakkal nem nagyon lehet leírni, azt látni kell. A nyüzsgés, az illatok, a portékák, a színek...

Mondanál pár szót az ottani emberekről, a kultúráról?

A kultúrák keveredése miatt a lakosság összetétele vegyes. Találkoztam őslakosokkal, ún. berberekkel a hegyekben, a városokban viszont jellemzően arabok élnek. De mivel Marokkó eredetileg francia gyarmat volt, hallani lehet néha francia szavakat is az utcán. Alapvetően igazi déli népre jellemző temperamentumos (néha kicsit hangos), vendégszerető emberekkel találkoztam.

Mi a „must see” szerinted?

Egyértelműen a Medina – Marrakesh óvárosa.

Biztosan beszereztél pár kincset. Mesélnél az ottani vásárlási lehetőségekről?

Elvileg vannak bevásárlóközpontok, de oda nem mentem el. A helyi bazársoron vásároltam. Gyönyörű bőrdíszműves holmiktól roskadoztak a piaci kofák standjai. Részegítőn hatott rám a cserzett bőr illata. Be is szereztem néhány ikonikus bőrpapucsot.

Szerinted miért érdemes Marokkóba látogatni?

Vérbeli egzotikus hely, misztikus hangulata teljesen magával ragad. Ezenfelül imádom az ízletes ételeiket. A gyönyörű építészet pedig már csak hab a tortán.

Mit kell tudnia annak, aki most tervezi marokkói útját?

Ne tévesszen meg senkit, hogy Marokkó Afrikában található, mert hűvös lehet az idő még napközben is! Szóval érdemes meleg ruhát is vinni, ha nem szeretnénk megfázni. Illetve mindenképpen csekkoljuk az időjárás-előrejelzést, mielőtt útnak indulunk.

Legközelebb hová utazol?

Februárban kezdődik a fashion week szezon, ezért február végén Milánóban leszek, utána egyből átrepülök Barcelonába a Mobile World Congressre, és csak pár órát leszek itthon Budapesten, hogy átpakoljam a bőröndömet, hajnalban már repülök is Párizsba, hogy első kézből közvetítsem a következő szezon őszi/téli trendjeit.

Mik a jövőbeli terveid?

Rengeteg tervem van, és ezek közül egy a szívügyem. Már sokszor említettem, hogy nagyon fontos számomra a látássérült gyerekek sorsa. Az ELTE-n a PhD kutatási témám is az volt a doktori iskolában, hogy készítettem egy speciális iskolai atlaszt a gyengén látó diákoknak. Csak sajnos nem tudott mindenkihez eljutni az ára miatt. Most adódott az a lehetőség, hogy a Loccitane beauty márkával tervezünk őszre egy nagy országos kampányt, amelynek az lesz a célja, hogy minden „SNI-iskolába” eljutatjuk az atlaszt, amit én rajzoltam. Ez most számomra a legfontosabb. A többi legyen meglepetés, ígérem, mindent látni fogtok a blogon.